preskoči na sadržaj

Škola za trgovinu i modni dizajn Rijeka

Login
Zašto upisati TTŠ

 

Tko završi strukovnu školu ...

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Korisni linkovi

Šećući hodnicima i učionicama naše škole,
ne možete ostati ravnodušni
prema maštovitim učeničkim radovima,
koji su nastali pod budnim okom
njihovih vrijednih mentorica.
Niti jedan kutak nije pust.
Svi stari ormari i stolci kod nas
dobivaju novo ruho,
reciklirano se šepureći promatračima:
"Pogledaj me kako sam sada lijep,
a netko me htio baciti :-) ! "
Ponosno vas pozivamo
da prolistate
ovu galeriju,
a zatim:
dođite i uvjerite se sami :-) .

 

Pitanja odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 11. 2015.

Ukupno: 269754
Ovaj mjesec: 2211
Ovaj tjedan: 453
Danas: 2
Forum

FORUM

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Tekstna vrsta - motivacijsko pismo
Autor: Karmen Ujčić, 28. 10. 2019.

Prvi dio projekta obrade tekstnih vrsta poslovnog komuniciranja na njemačkom jeziku:

Tekstna vrsta motivacijsko pismo

 


Školskim kurikulumom planirana je aktivnost u predmetu Njemački jezik kojom bi učenici i učenice koji se obrazuju za zanimanje komercijalist obradili neke tekstne vrste poslovnog komuniciranja na njemačkom jeziku i pronašli školu strukovnog usmjerenja u području ekonomije u inozemstvu, te ju pozvali na razgovor putem interneta o obilježjima tih tekstnih vrsta u toj zemlji. U nastavku bi se napravilo knjižicu u kojoj bi učenici predstavili prikupljene analize.

Pomalo uranjeni povod početku te aktivnosti bila je stvarna situacija u kojoj su se našle učenice koje su se prijavile na natječaj za Erasmusov projekt. Zadatak je bio napisati motivacijsko pismo. Jedan školski sat učenici i učenice 3. k i 3.o razreda su spontano pretraživali i prikupljali upute za pisanje motivacijskoga pisma. S obzirom da su učenici i učenice izrazili zainteresiranost za analizu ove tekstne vrste, tijekom sljedećih nastavnih sati najprije su globalnim razumijevanjem pročitali primjer motivacijskoga pisma na njemačkome jeziku koji su sami odabrali, a potom su započeli tekstnu i jezičnu analizu prema uputama na radnom listiću koji je nastavnica Njemačkog jezika izradila prema jednom od rijetkih istraživanja koja je pronašla na internetu. Učenici i učenice su zadacima višestrukog izbora odredili najbitniju i manje bitne svrhe motivacijskoga pisma, glavnu funkciju i dopunske funkcije, poredali su tekstne dijelove, te tekstu pridružili sadržajne dijelove. Nakon što su ponovili prikupljene informacije, prikupljali su leksik. Razvrstavali su ga u tri vrste riječi: glagole, imenice i pridjeve. Pri tome su uvježbavali i osnovne zakonitosti tvorbe riječi, prije svega imenica.  Na koncu su pokušali usporediti i razlikovati svrhu, funkciju, službenost i sadržaj motivacijskoga pisma i prijave na natječaj pridružujući pripadajuće izraze.

Analiza je bila zahtjevna i u nekim trenutcima učenicima i učenicima naporna zbog velikog broja novih riječi i zbog toga što se cjelokupna analiza odvijala na njemačkom jeziku, no pokazali su hrabrost, i pri tome iznenadili i nastavnicu. Naučili su osnovna obilježja motivacijskoga pisma, napravivši tekstnu analizu. Utvrdili su i proširili vokabular jezičnom analizom, tvorbom riječi, te vježbom uvrštavanja.  Osim toga naučili su i kako prepoznati funkcionalne izraze.

Nastavnica se zahvaljuje učenicama i učenicima na upornosti i susretljivosti i poziva ih na analize neke nove tekstne vrste.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju