2017-11-15 10:25:52

Obilježavanje Međunarodnog dana tolerancije 16. 11.

Učenici i učenice Trgovačke i tekstilne škole koji uče njemački jezik izradom središnjeg školskog panoa obilježili su Međunarodni dan tolerancije i pokušali su potaknuti interakciju među učenicima i učenicama o ovoj temi. Dan kojim se obilježava Međunarodni dan tolerancije je 16. studenoga. 1995. godine je na taj dan usvojena UNESCO-va Deklaracija o principima tolerancije. 

U obilježavanje i uređivanje panoa bili su uključeni i učenice i učenici 1.k, 1.d, 2.c i 3.k razreda koji su zapisali svoje poimanje tolerancije. Učenici i učenice njemačkog jezik svoje misli o toleranciji napisali su na njemačkom jeziku. Karticama na kojima su napisali svoja poimanja tolerancije posložen je hram tolerancije UNESCO-va loga i sunce koje se vije nad njim.

Uz naslov na hrvatskom jeziku učenici i učenice su uredili i naslov na njemačkom jeziku. Ukazali su na međunarodne dokumente koji štite prava pojedinih skupina ljudi u društvu i na kojima počiva Deklaracija o principima tolerancije te na kasnije donesenu Deklaraciju o kulturnoj raznolikosti. Istraživanjem učenici i učenice njemačkog jezika uočili su da se pojam tolerancije može dovesti u vezu s prosvjetiteljskim idejama 18. stoljeća kojima se nastojalo potaknuti ljude na samopoimanje. Učenici i učenice su izdvojili citate filozofa poput Descartesa, Kanta, Newtona, Voltera, Rousseaua, Montesquieua i drugih. Učenice i učenici su potom potražili ovu tematsku preokupaciju u književnim djelima. Istaknuli su „Putovanje u Italiju i Francusku“ engleskog književnika Laurencea Sternea i povijesnu dramu „Nathan mudri“ njemačkog prosvjetitelja G.E. Lessinga koji je životno zagovarao jednakovrijednost svjetskih religija. Učenice i učenici su prepričali sadržaj drame i naveli citate. Centralni dio panoa čine uniformirani likovi ljudi raznih boja koji ukazuju na priliku svakog čovjeka da izgradi svoje nazore i oživi lik, ali i poštuje jednakovrijednost. Ispod figurica izloženo je papirnato ogledalo koje ukazuje na potrebu da pogledamo svoj odraz u ogledalu i gradimo realno samopouzdanje. Učenici i učenice su uokvirili ogledalo porukama na hrvatskom i njemačkom jeziku. Nit koja povezuje srca figurica vodi do ogledala i olovkom poziva učenike i učenice da dopišu svoje poruke, što su neki i učinili.

Nastavnica njemačkog jezika se spomenutim razredima i njihovim razrednicama, zatim te učenicima i učenicama njemačkog jezika Nataši, Matei, Jeleni, Eli, Anđeli, Giancarlu, Eriku, Šukrije, Mateu, Dariu, Ivi, Patriku, Liliani, Frani, Sanji i Petri, te učenicama Vanesi Kajtazi i Lucijani Kalčić zahvaljuje na uključenosti.


Trgovačka i tekstilna škola u Rijeci